Forums

أهلا وسهلا بك إلى منتديات حلبجةنت.
أهلا وسهلا بك ضيفنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، وفي حال رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

أختر لغة المنتدى من هنا

إختيار الوقت المناسب لضغط الإعلانات في النيوبكس NeoBux

شاطر

إختيار الوقت المناسب لضغط الإعلانات في النيوبكس NeoBux Empty2012-08-16, 19:28
رسالة
بيانات كاتب الموضوع
إختيار الوقت المناسب لضغط الإعلانات في النيوبكس NeoBux
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
...::|مدير العام|::...
الرتبه:
...::|مدير العام|::...
الصورة الرمزية

ibn islam

البيانات

التوقيت

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

لتواصل معنا عبر
الفيس بوك:
تويتر:
مُساهمةموضوع: إختيار الوقت المناسب لضغط الإعلانات في النيوبكس NeoBux   

الســـــــلام عليكم ورحمــــة الله وبركــــــاته
موعدنا اليوم مع واحـــدة من أســـــــــــرار شركــة النيوبكس التي لا يعرفهـــا الكـــثيرون وخاصـــة المستخدمــون الجـــدد

أولا ً

للذين لم يسجلــوا بعد

رابــط التسجيـــل بالشـــركة
www.neobux.com

إختيار الوقت المناسب لضغط الإعلانات في النيوبكس NeoBux Banner9

( إختيار الوقت المناسب لضغط الإعلانات )

هـــــــــــــــام جــــــــــــــدا ً

هذا الشـــــرح من إعداد الأخ مهنـــد والملف من إعداد Asaddon
يــــاريت من كل الأعضاء تقرأ الموضوع للآخر للأهمية

كنت وعدت قبل كده إن أنا هشرح "الفـــريم تــــايم" وهو الوقت المناسب لكل عضو عشان يضغط ويشاهد الإعلان فيه

Frame Time
بداية كده طبعا كل واحد عارف إن لما بيفتح صفحة الإعلانات بيشوف على الشمال وقت تجديد الإعلانات

Your Advertisement Clicks Reset

الوقت ده بيتحدد لكل عضو لوحده يعني كل عضو هنا ليه وقته الخاص لإعادة تجديد الإعلانات والوقت ده بيتحدد أول ما العضو بيشترك في النيوبوكس ويفتح الأكونت بتاعه أول مرة وعلى اليمين هتلاقي وقت وتاريخ إسمه السيرفر تايم

The Current Server Time

وطبعا كل واحد هنا عايش في بلد غير التاني وليه وقت أسمه "اللوكل تايم" اللي هو الوقت المحلي لبلده

Local Time
والنيوبوكس مختلف عن باقي مواقع الربح طبعا عشان هو الأقدم والأفضل وعامل نظام إسمه الأنتي شيت

Anti-Cheat
والنظام ده بيخلي كل واحد فينا ليه حاجه إسمها "الفريم تايم" واللي هو الفترة الزمنية المحددة لضغط ومشاهدة الإعلانات وكل واحد فينا ليه إتنين فريم تايم على التوالي بيكملوا بعض ولازم لما تختار فريم تايم تضغط فيه مش تغيره أبدا عشان تضمن إنك تاخد كل الرصيد "الكريدت" من الريفيرالز بتوعك يعني كل الضغطات اللي هما بيضغطوها تاخد عليها رصيد

طيب إزاي أختار "الفريم تايم" الخاص بي ؟

طبعا ناس كتير مش عارفين الموضوع ده وبالتالي النتيجة بتبقى إنك مش بتاخد كل الرصيد من ضغطات الريفيرالز اللي عندك وبالتالي بيبقى شكل الجراف اللي بيحدد عدد ضغطاتك اليومية بيكون كده

إختيار الوقت المناسب لضغط الإعلانات في النيوبكس NeoBux 28hzaqw

وهتلاحظ إتنين منحنى في الجراف بتاعك:
واحد أحمر وده معناه إنك ضغط في الوقت ده بالنسبة لوقت السيرفر
وواحد أزرق وده معناه إنك ضغط في الوقت ده بالنسبة للوقت المحلي لبلدك
ده معناه إنك مش بتضغط صح ومش منظم في ضغط إعلاناتك في "الفريم تايم" المحدد ليك ومش بتاخد كل الرصيد من ضغطات الريفيرالز المؤجرة اللي عندك , عشان كده أنا جبت ملف إكسيل بسيط جدا "مش أنا اللي عامله ده واحد من المنتدى العام" عشان تحددالإتنين فريم تايم بتوعك وتختار منهم واحد بس على حسب راحتك عشان تفضل تضغط فيه بإستمرار ويكون شكل الجراف بتاعك كده

إختيار الوقت المناسب لضغط الإعلانات في النيوبكس NeoBux 348r0vb

ملحوظة: لاحظ إن الجراف مش فيه غير منحنى واحد بس باللون الأزرق
وده معناه إنك كده ماشي صح "الجراف ده بتاع الأكونت بتاعي" وهتلاقي رسالة
تحت بتأكد إن إنت أكتيف كل يوم وماشي صح

لـــينك الملف أهو وهو يعمل على ميكروسوفت إكسل 2003 وسهل جدا

Edit: File Created by Asaddon

وطريقة الإستخدام كالآتي:

دي صورة لتوضيح وشرح ملف تحديد الفريم تايم بتاعك

إختيار الوقت المناسب لضغط الإعلانات في النيوبكس NeoBux Wi0dieزي ما شرحت في الصورة إعمل بالظبط وما تنساش تغير وقتك المحلي لبلدك قبل ما تحطه في البرنامج لنظام الـ 24 ساعة والنتيجة بتطلع بالوقت المحلي بعد كده وعلى فكرة المثال ده لنظام الوقت بتاعي أنا واللي أنا ماشي عليه والحمدلله مش عندي أي مشاكل وباخد كل رصيد ضغطات الريفيرلز المؤجرة اللي عندي

ملحوظة جديدة: حاول تثبت على فريم تايم واحد وتضغط يا أما قبل 12 منتصف الليل يا إما بعد منتص الليل وكل ده في نطاق الفريم تايم بتاعك أنا شرحت الموضوع على قد ما أقدر وبالتفصيل أوي برضه عشان الناس الجديدة والناس اللي مش عارفينه وعلى فكرة فيه ناس كتير أنا قابلتهم ومتأكد فيه زيهم كتير هنا في النيوبوكس مش عارفين النظام ده رغم إن هما بقالهم هنا شهور وياريت لو فيه أي إستفسار مافيش حد يستنى ويبعت لي على طول وأنا إن شاء الله أرد عليه في أقرب وقت

رابــط الشــركة مرة أخـــرى للذين لم يسبق لهم التسجيـــل
www.neobux.com

إختيار الوقت المناسب لضغط الإعلانات في النيوبكس NeoBux Banner9

الموضوع الأصلي : إختيار الوقت المناسب لضغط الإعلانات في النيوبكس NeoBux // المصدر : منتدياتحلبجةنت // الكاتب: ibn islam